úterý 18. listopadu 2014

Pulden v cajovnikovych plantazich Cameron Bharat Tea Plantation

 V oblasti Cameron Highlands pusobi dve spolecnosti vyrabejici caj. Vcera jsem navstivila tovarnu Sungai Palas tea Estate spolecnosti BOH a dnes jsem se vydala na jih od Tanah Rata k plantazim spolecnosti Cameron Valley Tea.
Nikam jsem dnes nespechala, zadny autobus a cely den k dobru, takze jsem z hotelu odchazela po pul devate a prvni zamirila do restaurace posnidat moje oblibene bananove roti a te tarik (tentokrat ten caj pekne presladili tim slazenym mlekem). S dostatkem cukru v krvi jsem vyrazila podel silnice smer Ringlet.
Plantaze a tovarna Cameron Bharat Tea Plantation se nachazeji 4 km od mesta. Cesta tam vede po silnici klikatici se serpentinovite kopcovitou krajiou. Pekny vyhled na plantaze se mi naskytl az u prvni cajovny spolednosti. Panorama je tu opravdu pusobive. Dnes se mi postestilo a dokonce vysvitlo i slunce.
Ceny v kavarne z mistni caj jsou jeste vyssi nez v BOH. Hrnek caje s ovocnou prichuti stoji 6 RM. Originalni caj Cameron Valley prijde na 3.5 RM.
Prosla jsem se po cesticce kolem plantazi a vydala se podel silnice k druhe cajovne a tovarne Cameron Bharat Tea Plantation. Tovarna neni pristupna, ale je mozne se projit po ceste po plantazich.
V cajovne jsem si objednala hrnek originalniho caje a vychutnavala si vyhled na kopcovitou krajinu. Oproti BOH tu bylo minimum turistu. Vydala jsem se k malemu splavu a chvili jen tak relaxovala.
Po dvanacte jsem se vydala po silnici zpet do Tanah Rata.
Po ceste me minulo nekolik policejnich aut a po chvili jeste dalsi policejni motorky ktere razily cestu kolone aut s vlajeckami. Napadlo me, jestli jsem nahodou nepotkala kolonu malajskeho krale. Zpet ve vesnici jsem se zeptala u jednoho ze stanku s nabidkou turistickych aktivit a mladik mi rekl, ze to prijel sultan Pahangu na inspekci. Pred nedavnem Cameron Highlands zasahly povodne a sesuvy pudy, ktere jsou nekde patrne a prijel to omrknout.
Malajsie je federativni konstitucni monarchii. Kazdy ze 13 statu ma svou hlavu statu (ne vsechny malajske staty jsou monarchie, je tu i par republik) a nad nimi je jeden kral reprezentujici zemi na venek. Cameron Highlands jsou soucasti statu Pahang a ja mela to stesti videt kolonu se sultanem.
N obed jsem si sedla do restaurace Hill Station a dala si menu za 16 RM (kureci steak se syrem a hranolkami, polevka a piti v cene) a odpoledne hodlam jen relaxovat.
Zitra me ceka presun na ostrov Pangkor. Toto misto nebylo v mem puvodnim planu, ale usetrila jsem den v KL a den v Ipoh a rozhodla se pred odletem do Evropy jeste uzit trochu relaxu na plazi a koupani v mori. A po trech dnech v chladnejsim klimatu Cameron Highlands to bude fajn. Navic mi jeste stale neuschly pohorky, tak je musim zitra vytahnout na slunce, at jsou do soboty suche.










Žádné komentáře:

Okomentovat