středa 5. listopadu 2014

Druhy den v Singapuru: Zoo, ochutnavani mistnich specialit a svetelna show v Gardens by the Bay

Muzu rict, ze tuhle noc jsem spala jako zabita. Tedy s hodinovym probuzenim nekdy ve ctyri hodiny rano. V noci jsem se rozhodovala, zda hlavnim programem dne bude navsteva vyhlaseneho zoo a nebo pojedu do akvaria na ostrov Sentosa. Potrebovala jsem taky nekde najit smenarnu a vymenit dalsi eura. Na techto pet dni jsem si stanovila rozpocet 300 eur, tak doufam, ze rozpocet moc nepretahnu. Singapur je moderni mesto s cenami na urovni Evropy a hlavne vstupy do jednotlivych atrakci jsou drahe. Najist se lze levne, kdyz nezamirite na Boat Quay a luxusnich restauraci a restauraci zamerenych na zapadni gastronomii, ale do nakupnich center, kde je plno stanovist s mistnimi pokrmy za nizke ceny.
Nakonec jsem se rozhodla drzet planu a vyrazit do singapurskeho zoo. Na vstupne jsem jeste mela a EZ-link karta na dopravu byla dostatecne prednabita. Posnidala jsem na hostelu a vyrazila na metro na Clarke Quay a odtamtud cervenou linkou na Ang Mo Kio, kde jsem nasal autobusove nadrazi (na protejsi strane silnice), odkud vyjizdel autobus 138 mirici do zoo. Moje EZ-link karta plati i na busy. Cesta tam zabrala dalscih 40 minut.
Zoo je otevrene od 8:30 do 18 hodin. Vstupne je 28 SG dolaru. Ja jsem se do zoo dostala kratce po 10 hodine a uz se to tam plnilo lidmi. O pul jedenacte mela probihat lachtani show, tak jsem zamirila nejdrive tam. No, predstaveni spise pro deti. Takove jednodussi. O hodinu pozdeji probihala v pavilonu slonu dalsi show, ktera mi prisla zajimavejsi. Jeste pred zacatkem predstaveni tam jeden slon za pomoci sveho osetrovatele maloval obraz.
Pote, jsem se vydala navstivit dalsi zvirata. bzlo polojasno a pekne dusno. Behem prochazeni se kolem jednotlivych ohrad ze me pekne lil pot. Poprve jsem videla bileho tygra a zajimave bylo krmeni lvu a orangutani, kteri jsou vicemene na volno. je videt, ze se tu o zvirata dobre staraji, vsechna pusobi zdravym dojmem. K tomu maji I dostatecny vyhled. Za poplatek je mozne nakrmit a vyfotit se u toho treba se zirafami, obrimi zelvami, slony ...
V zoo jsem nakonec stravila ctyri hodiny a v mistni restauraci ochutnala dalsi mistni specialitu - laksa. Je to nudlova polevka s kokosovym mlekem, kurecim masem, vejcem, garnaty, sojovymi klicky...nebyla spatna, ale jednou mi to stacilo.
Po druhe hodine jsem se vratila zpet na Ang Mo Kio a v nakupnim centru objevila smenarnu. Ty tu otviraji az kolem 11 hodiny. Obchody pak kolem 10 hodiny. Krome site obchodu 7 Eleven, ktere maji otevreno non-stop. Tedy vetsina.
Opet s dostatecnou sumou singapurskych dolaru jsem obesla stanky s pochutinami, objednala si dzus z dragonfruit a vyzkousela smazeny durian (pekne smradlave ovoce, chutove ne az zas tak spatne).
Metrem jsem se presunula na stanici Dhoby Ghaut a kdyz jsem vylezla na povrch, prselo. Ale jen mirne, tak jsem vytahla destnik a vydala se do parku Fort Canning, kde stavala anglicka pevnost. Nikde nikdo a vzduchem znelo hrmeni bourky. Dosla jsem k Singapurskemu narodnimu muzeu a hodinu stravila tam. Muzeum je otevrene do sesti odpoledne. Cast muzea je v rekonstrukci, tak bylo vstupne jen 6 dolaru. Expozice tykajici se historie Singapuru byla velmi poucna. Expozici fotografii jsem sbezne proletela (moc me nezaujala) a vydala se pesky k nakupnimu centru Bugis, kde jsem pak nejaky cas stravila prochazenim se mezi stanky se suvenyry a oblecenim, objevila stanoviste s jidlem a u jednoho ze stanku vyzkousela Popiah, coz je rolka se zeleninou a kousky orechu. Rolka me prisla jen na 1,40 dolaru a docela me zasytila. Tato mistni specialita mi zachutnala, takze priste klidne znovu. Jeste jsem si na cestu koupila cibulovy "chleba" a protoze prestavalo prset a mraky se protrhavaly, rozhodla jsem se sednout na metro a dojet opet k Gardens by the Bay, kde kazdy den v 19:45 a 20:45 probiha svetelna show.
Nemohla jsem si vybrat lepsi den. Mesic je skoro v uplnku a mirne nasvetloval zahrady. Zaujala jsem strategicke misto na terase pod hotelem Marina Bay Sands a uzivala si vyhled a svetelnou podivanou. V dalce se obcas zablesklo.
Sotva skoncilo svetelne predstaveni doprovazene hudnou, zacala laserova show, kterou jsem byla pozorovat vcera z Merlion parku.
Pak jsem se jiz vydala na hostal. Za sebou dalsi plne nabity den se spoustou zazitku. A zitra ostrov Sentosa. Doufam, ze alespon rano bude pekne. Zatim to pocasi docela vychazi.















Žádné komentáře:

Okomentovat